dinsdag 29 december 2009

Voortgang

Het lukt me tot nu toe aardig om in de vakantie aan het werk te gaan. Ik heb gisteren vooral gezocht naar informatie rondom Web 2.0 en heb daar een aardig beeld van voor mijn gevoel. Vervolgens heb ik verschillende toepassingen van 'het nieuwe internetten' uitgeprobeerd. In mijn actieplan staat beschreven dat ik enkel Web 2.0 zou onderzoeken en voor de Branink enkele adviezen zou beschrijven. Ik denk dat Web 2.0 ook goed in mijn good-practices voor de verschillende groepen kan worden gebruikt, dus daarom kijk ik nog iets verder. Een mooi voorbeeld hiervan is de ELLO, dit heb ik al in een eerder blog beschreven. De ELLO is een electronische leeromgeving die door de school zelf ontwikkeld kan worden. Doordat er het één en ander niet goed zit bij het inloggen op deze site (Alja heeft mij aangegeven dat wanneer je inlogt je als 'leerling' en niet als 'leerkracht' binnen komt). Vandaar dat ik hier nog weinig van kan onderzoeken, maar dit ga ik zeker doen.
Voorlopig wil ik mij bezig houden met de eisen van een goed handelingsplan. Ik heb er enkele gelezen maar kan daaruit niet opmaken wat nu precies de eisen zijn. Dit is natuurlijk heel belangrijk en dit ga ik onderzoeken. Ik heb mijn begeleider hierbij om hulp gevraagd en heb ondertussen via kennisnet een aantal goede voorbeelden, opzetten en 'eisen' gevonden.

1 opmerking: