woensdag 9 december 2009

Mediamovies!


De mediamovies!

Ik was aanvankelijk ontzettend enthousaist over het feit dat wij (ik, Marc Neerhof en Danny Kempers) + een aantal eerstejaars studenten van de PABO door het SchoolTV weekjournaal zijn gevraagd een aantal uitzendingen van Mr. Right in het programma te verzorgen. Marc, Danny en ik hebben de afgelopen tijd gewerkt aan het schrijven van een script voor twee uitzendingen Mr. Right rond de thema's 'games en virtuele werelden' en 'mediaproductie'. We hebben tot nu toe leuke scripts geschreven en ik ben van mening dat onze bijdrage in de overlegsituaties een behoorlijke is geweest.
Toch is het allemaal niet zo leuk als het lijkt. Ik heb gemerkt dat de ontwikkelingen bij, met name de andere groepen in mijn ogen, erg gestaag was. Iedereen bleef bij hetzelfde idee, en de twee aangewezen personen vanuit Teleac moesten alles uit de kast halen om deze studenten op een ander idee te brengen.
Wij niet. Ik ben namelijk van mening dat wij ontzettend goed geholpen zijn door de voornoemde personen, maar dat er minstens zo veel uit onszelf is gekomen. Wij hebben met z'n drieën hele goede en leuke scripts geschreven voor de twee uitzendingen.
Tijdens het onderzoek naar achtergrondinformatie over de productie van het programma Mr. Right hebben wij ontzettend weinig hulp vanuit Teleac zelf mogen genieten. Mailtjes onbeantwoord en medewerkers die niet bereid waren een afspraak te maken en ons alleen telefonisch te woord konden staan. Niet leuk!
Aankomende vrijdag 11 december schrijven Marc, ik en Danny de scripts en daarmee is het klaar. Jammer maar helaas!

1 opmerking: